V 38 Balans - semestern är över

2009-09-14 @ 20:47:13

Välkomna tillbaka!

Det blev en längre semester än planerat.

Men nu är jag tillbaka och tänkte delge er av mina reflektioner. Svara gärna på svaren innan du läser mina reflektioner.

1. Vad är balans?

2. Hur fungera det här med balans?

3. När kommer balansen?

4. Vad krävs för att mitt liv skall vara i balans?

5. Hur lyckas jag?


Mina reflektioner och svar som står för mig, och kanske inte alls passa in på dig:

1. Balans är när någonting är i absolut harmoni. Det är lugnt. Det är fridfullt och stillsamt. Det ger en känsla av att vara nöjd, tillfredställd och komplett. Balans är jämn flow.

2. Fyll på lika mycket energi i de områden som är viktiga för dig. Lägg inte all energi på allt och inget på något annat. Det ger en direkt obaland och orken att agera som man önskar tar slut. Låt vågen balansera det ljusa och mörka på jämnvikt. Få motsattser att kompletterar varandra.

3. Balansen kommer när du inte jagar den. Bestäm dig att du vill göra vissa ändringar där du aktivt väljer dina handlingar, beteende och ditt liv. Attrahera balansen till dig, men jaga den inte desperat. Tänk inte för mycket, utan gå på intuition. Låt hjärtat leda dig.

4. Det krävs att jag är trygg i mig själv, att jag har ett positivt förhållningssätt till mitt liv, barn och man. Det krävs att jag har möjlighet att förverkliga mig själv, att jag vårdar mina familje- och vänrelationer. Det kräver att jag väljer mina handlingar, mitt beeende och humör.

5. Att fatta ett beslut som du är hängiven och gör val som gynnar ditt mål. Lev medvetet och låt inte ditt beteende- och tankemönster styra dig.


TILL DIG:
Skriv ner dina svar. Om du tidigare har svarat på tidigare övningarna, kan de kanske vägleda dig i vad du vill i ditt liv och vad som är balans för dig och ditt liv.

Lycka till

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback