OM: Lev i Balans

2009-06-07 @ 01:10:31

Lev i Balans är en blogg som vänder sig till dig med öppet sinne som:
 
Är nyfiken på personlig utveckling
Är mitt uppe i din personliga resa
& alla andra nyfikna själar

Min ambition är att ge dig verktyg att arbeta med din personliga utveckling på egen hand.
Det kan vara allt ifrån ord på vägen till konkreta metoder.


Du kanske undrar vem jag är?

Frågan är lite svår att besvara utan att bli djup och filosofisk, men jag gör ett försök. Jag,  Tina Ikonomidou, är en person som facineras av människans utveckling, som älskar livet och att reflektera kring det. Jag har under stora delar av mitt liv praktiserat personlig utveckling, som mental träning, målfokusering, visualisering och affirmation. Det som är spännande är vilken potential var och en av oss har. Alla de inneboende resurser vi har som vi ofta är omedvetna om. Genom att synliggöra dem kan vi rikta vår energi på just det som är viktigt för oss i vårt liv. Det kan vara att bli en mer lyhörd förälder, få balans i livet, göra karriär, känna att vi duger, aktivt välja vårt liv eller nått helt annat.

Jag har under mitt yrkesverksamma liv främst arbeta med att motivera/coacha människor till använda sina resurser och nå önskvärd utveckling och mål. De metoder jag praktiserar och är utbildad inom är Motivational Interviewing och Coachande ledarskap. Min akademiska bakgrund är kompetensutvecklare (fil.kan. arbetsvetenskap) med inriktning på IMER (fil.mag. Internationell migration och Etniska relationer).

Kommentarer

Postat av: Du är FANTASTISK!

Postat av: Dominika

Vad vackert, att ha viljan till att utvecklas..att omfamna det =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback