v 29 Självförtroende!

2009-07-15 @ 23:57:40

Vad är självförtroende?
Det är din tro på din prestation. Alltså kopplat till arbete eller annat där du skall prestera.

Hur vet man om man har bra självförtroende?
Du kan reflektera över hur du tänker och kommunicerar om/inför en prestation.

Tänker du:
-Jag klarar inte detta?
-Jag kommer misslyckas
-Jag kan inte detta
-Jag är en bluff
-Det är för svårt

Eller

Tänker du:
-Jag kan detta
-Jag klarar av detta
-Jag är kompetent
-Jag tror på min förmåga
-Det är en utmaning som jag kommer lyckas med

Där får du en fingervisning hur ditt självförtroende är. Är det mindre bra kan du förändra det om du vill.

Du är inte din tanke - Du har en tanke

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback